22 de gen. 2004

Piada Serra de Madres 2469m - 17/01/2004

Enviat per Pilar V.

METEO: núvols alts amb força visibiliat, divisant clarament com entrava un front de Nord, vent moderat a la carena, Tª: 0ª
ACCESSOS: Puigcerdà- Bourg Madame- Mont Louis- Formigueres (carreteraD-118) fins el pont de la Farga, a la cruïlla de les carreteres deQueriguti de Millau. Seguir la pista en direcció est fins on et deixi la neu, en direcció el refugi lliure de Becet, en el nostre cas uns 1000 m.
DESNIVELL: 1000 metres
HORARI: 3 hores ascens i 1 hora descens
INNIVACIÓ: sortida del cotxe amb esquís. Neu fins dalt el cim però amb les carenes molt ventades
QUALITAT DE LA NEU: dura a cotes baixes, glaçada a les carenes.
ITINERARI: sortida de cota 1.469, despres de fer aprox. 1 km amb el vehicle per la pista forestal. Sortida amb esquís als peus per la pista forestal, que es ressegueix aproximadament fins que es pren un sender que s'endinsa pel bosc a mà esquerra. En el moment en què el bosc es fa menys espès, hi ha diverses possibilitats, o bé pujar decididament cap a la carena en direcció est per on es vegi millor, o bé seguir per on vam pujar nosaltres, seguint el camí fins travessar un barranc i guanyar ràpidament alçada per una pala que ens porta a la carena, fins al coll de la Marrana............... Des d'aqui ja es divisa el cim i es continua carenant per una amplia carena amb una petita pala fins el cim.
Descens pel mateix itinerari o es pot baixar directament a l'alçada del coll de la Marrana pel bosc fins a trobar la pista forestal que ens condueix fins on hem deixat el cotxe
CARTOGRAFIA: IGN Carte randonnées 1: 50.000 nº 8 Cerdagne-Capcir
INCIDÈNCIES: possible encigalada opcional al descens per la zona del bosc. La pista forestal al desviament de la carretera només és practicable en vehicle 4x4 i conductor expert doncs esta nevada-glaçada i plena de profundes roderes .........
ALTRES: entre les diverses descripcions (esquí de muntanya, muntanya amb esquís, esquí de descoberta), podriem dir que es tracta d'una sortida tranquila d'esquí de muntanya a la descoberta de nous paratges, amb una tranquila ascensió entre uns boscos magnífics d'avetoses i una carenada per la Serra Madres, mirador excepcional del pirineu més oriental: Canigó, Olla de Núria, Serra del Cadí, Massís del Carlit i Andorra
COMPONENTS: Judit O., Ramon S., Albert O. i Joan C., del'Associació de Muntanyencs Berguedans, Pilar V. del CEG, Sara P., de Vilassar de Dalt, i Caro, de Buenos Aires.