2 de gen. 2006

Piada - Travessia Mt Thabor 27 a 30/12/2005

Enviat per Manel B.
Components: Joan B. i Manel B.
Meteo: fred extrem i vent.
Neu: Dura o ventada. Al fons de les valls suficient. A cotes altes poca.
Dia 27: Viatge Barcelona - Nevache i aproximació al Ref. Drayeres(2.180m).
Sortida a les 7 del matí i dinar a Briançon. Deixem el cotxe a Névache quan ja no hi toca el sol i sortim amb esquís als peus a quarts de 4 quan la gent ja plega de fer esquí de fons, raquetes, trineus, etc i ja comença a fer fred. Arribem de nit (quarts de vuit del vespre) al refugi amb una temperatura inferior als 15 graus sota zero. El refugi està gelat i únicament una estufeta ens escalfa la carcanada.
Dia 28: Intent a la Roche Grand de la Tempete.
El dia es desperta cobert i amb vent però no podem evitar sortir cap al cim. A mesura que anem pujant cada vegada hi ha menys neu a causa del vent que se l'ha endut de les cotes més altes. Als 2.800m ens cansem de passar fred amb tot l'equipament sobre i sense parar i decidim tornar mentre el termòmewtre marca els -19,8ºC. La baixada és ràpida i quan entrem al refugi ens fa mal la cara i algun dit del fred que hem passat. Ens hem quedat sols amb el guarda que ens deu estar maleint d'haver-lo fet venir.
Dia 29: Travessia a la Valle Estretta
El dia es desperta clar però amb les mateixes prespectives de fred i vent. Així que pugem al coll de Muandes(2.828m) i saludem al Mt.Thabor que no té gaire neu a la seva part més alta i tirem avall buscalt el pas per no haver de treure'ns els esquís. Arribem al Refugi Tre Alpini (1.780m) que és tot acolliment gràcies a la família quel'habita que hi viu tot l'any.
Dia 30: Retorn a Névache
Les temperatures pugen fins als 12 sota zero i després d'algun problema de continuitat de la neu cap als 2.200 metres, saltem pel coll de Vallon per retornar al cotxe. Hi ha la neu justa per poder passar sense treure's els sequís seguint tota l'estona el fons del torrent fins a l'ermita i després seguint el camí estret que baixa fins a la pista principal. Arribada al cotxe a quarts de dues i retorn a Barcelona després de travessar una impressionant tempesta de neu a l'autopista de Sisteron a Marsella.
Hi tornarem amb el Joan Manuel que no ens va poder acompanyar a l'últim moment per gaudir d'unes condicions no tan extremes i per fer algun cim!