26 de gen. 2006

Desnivell de baixada: 1240m
Horari total: 7h
Dificultat: PD S3
Estat de la neu: dura a trams gelada
Temps: assoleiat amb vent fluix del nord

Bonica excursió per la vall de Rialb amb una petita incursió a l'Arieja. Hem dormit dissabte a Sispony i diumenge hem iniciat la ruta a les 9h.

Itinerari: Aparcament vall de Rialb, El Serrat. 1790m - Port de Siguer 2364m -Estany Blau 2200m - Coll de Thoumasset 2435m - Estany Blau 2200m - Portde Siguer 2364m - Pic del Port de Siguer 2637m Port de Siguer 2364m - Aparcament vall de Rialb 1790m.
Sortim de Bcn dissabte vespre per anar a Andorra. Sopem i dormim al'Alberg de Sispony-bon servei per pocs diners, ja sabem on retirarse quan toca ;).
El diumenge al matí, agafem la CG3 passant per LaMassana on haviem quedat amb l'Imma. Ens agrupem, passem per el Serrat i seguim fins el parquing del Pont de Rialb on deixem les cotxes i ens calcem els esquís.

Sobre les 9 iniciem la pujada travessant uns petits bosques i seguim amb pendent suau pel Vall de Rialb. Deixem enrera el Refugi i seguim el cami amb el Pic de FontBlanca davant nostre. Aviat girem cap a la dreta i de seguida guanyem alçaria, la neu gelada obligue a posarse les ganivetes. Arribem alPort de Siguer i disfrutem de una preciosa vista cap a França, a l'Estany Blau i el Pic de Thoumasset.

Curta baixada, i travessem el llac per la seva esquerra. Fem un intent de pujar per la cresta NO, pero ... ni amb crampons! Ens tornem enrera. Aixi doncs, baixada al llac, tornem a posar les pells i nova remuntada des del altre banda. Deixem els esquís i fem els últims metres amb grampons fins un dels cims veins del objectiu inicial. Ens fem les fotos. La vista ésespectacular, panoràmica total, i tot sense vent i nuvols + a més ...all part of the service! Treiem pells i iniciem el descens fins a les cotxes ... quina baixaaada!

L'estat del trànsit al Principat va posar a proba la paciencia però despres de moltes hores i pocs kilometres ens parem a descansar i a menjar, l'Imma es queda, i nosaltres tornem a Bcn, on arribem abans de mitjanit!

A destacar per la seva bellesa la zona de l'Estany Blau i la Pala del Coll de Thoumasset, amb un magnífic descens.