21 de gen. 2006

Sortida cicle 28 i 29 gener 2005 - Pic de Nérassol 2633m

Enviat per Ramon I.
Dins del programa de sortides del 19e cicle, està previst anar al Nerassol (2633 m)
La meva proposta és anar a dormir a la gite d'etape "le Village" de l'Hospitalet (he de confirmar si tenen places i fer la reserva).

Està al centre del poble, habitacions de 2 a 6 llits, es pot cuinar, preus dormir de 13 a 17 euros i mitja pensió de 32 a 35 euros
Descripció de la sortida: (FitxaEsquí. Enric Font - Xavier Gregori - Josep M. Sala - del Centre Excursionista de Catalunya)
Pic de Nérassol 2.633 m.
Itinerari:
Hospitalet-prés-I'Andorre (1.448 m.) - Vall de Sisca - Cabana de Béssines de Sisca - Portella de Sisca (2.440 m.) - Pic de Nérassol (2.633 m.) Estany de Pédourrés (2.165 m.) - Baldarques - L'Hospitalet (1.448 m.)
Cartografia: (I.G.N.) francès al 1:25.000. Full Fontargent 3-4. (I.G.N.) francès al 1:50.000. Full Fontargent.
Orientació: N., N. E., S. E. Desnivell: 1.185 m. Dificultat: * *
Horari: De 5 a 6 hores.
DESCRIPCIÓ:
Sortir de I'Hospitalet per I'extrem S. del poble, per creuar el riu Ariége pel Pont de Sta. Susagna (1.448 m.). Una llarga tuberia d'aigua a pressió que nodreix la central elèctrica de l'Hospítalet ens marca el camí a seguir, tot remuntant el fort pendent en direcció N.O. cap a I'entrada de la vall de Sisca. En arribar a I'entreforc de les valls de Sisca i Baldarques, deixar el tub i entrar a la vall de Sísca, tenint el curs de I'aigua un xic ensota i a la dreta. La direcció es ara S.O. Per una Passera, creuar a la vora esquerra de I'aigua i seguir el curs del ríu fins arribar a una petita cascada, el Salt del Toro, on la vall pren marcadament la direcció N.O., al mateix temps que s'eixampla i es fa planera. Sempre per la vora esquerra s'arriba al petit refugi pastoral de la Bessine de Sisca. Ample cercle coronat per les carenes del Pic de La Cabaneta, Siscaró i Ascobes. De la cabana començar la pujada en dírecció N.O., allunyant-se del fons de la vall, on queda I'Estany de Sisca, i entrar en I'ampla coma que baixa de la Portella de Sisca, que guanyarem en Ilacades en direcció N. i N.E. De la Portella (2.440 m.) una ampla carena en direcció S.E., ens portarà al cim del Nérasol (2.633 m.).
DESCENS:
Del cim, tornar endarrere sense arribar però a la Portella. Una canal una mica dreta, cara al N., ens permet guanyar directament el fons de la vaIleta, que en direcció N.E. i pendent suau en portarà al Estany de Pédourrés (2.165 m. ). Deixar aquest a I'esquerra i entrar a I'ample i planera Vall de Baldarques que corre de N.O. a S.E. Passada una petita resclosa s'arriba al punt on la vall perd altura i I'aigua salta en petites cascades. Seguir primer per la vora esquerra i per una passera pròxima a una cascada que queda a sota, passar a la riba dreta i guanyar I'entreforc de la vall de Sisca amb la de Baldarques. Pel mateix camí de pujada s'arriba a I'Hospitalet.
PER MOTIUS FAMILIARS NO PODRÉ ASSISTIR A LA SORTIDA, FARÉ LES RESERVES A LA GITE, SI EM CONFIRMEU L'ASSISTÈNCIA. AGRAIRÉ QUE ALGÚ S'OFEREIXI COM A COORDINADOR