5 de febr. 2007

Piulada Valle Brembana (Prealpi Lombardo) - 3 i 4/02/2007

Enviat per Pasdeguia.

Dates: 3 i 4 de febrer del 2007

Participants: Àlex M., Anna L., Berta A., Jaume J., Manel C., Glòria V., Jordi L., Anna M., Mila R., David T. i Ricard M.

Vist com pinta el pirineu i no estant disposats a ser vençuts per la manca de neu hem programat aquesta sortida a latituds més favorables.

La Valle Brembana és a la província de Bérgamo, a uns 70km al nord de Milà. Té diverses sub-valls i els cims oscilen entre els 2100 i 2700m.

Descripció de la sortida:

-Divendres 2: Sortida de Barcelona cap a Girona per agafar l'avió capa Milà (Bérgamo) a les 22'10. (http://www.ryanair.com/)
Arribem a bérgamo idesprés de llogar els vehicles ens traslladem cap a l'alberg situat al Ponte dell'Acqua (al final de la Vall que puja al Coll de Sant Marco) (Albergo Ristorante Genzianella Tel . 0345/86030, genzianella@valbrembanaweb.com)
-Dissabte 3: Una petita part del grup va a tastar la neu de lespistes tranquiles del voltant, la resta sortim de l'Alberg amb els esqúis als peus.
Cima dei Siltri 2175m
Desnivell: 928 m
Exposició: Oest
Estat de la neu: Polç primavera i primavera
Temps: Assoleiat
Horari total: 6h (anavem de relax)
A destacar la pala final del cim, que alguns van decidir repetir.

El descens el vam fer directament pel bosc evitant la possible encigalada pel camí de pujada.

Al vespre vam sopar plats típics de la zona, amb la corresponent sobretaula de limonzello cassolà.

-Diumenge 4: Després d'esmorzar aviadet ens hem traslladat a la vall del costat fins al poble de Carona. D'allà hem seguit l'itinerari d'accés al refugi Calvi (CAI) 1.972m Paso di reseda 2291m
Desnivell: 1200m
Exposició: Oest-Sud
Estat de la neu: Primavera
Temps: Assoleiat
Horari total: 6'30h (La pujada al refugi és planera i inacabable)
L'escenari des del refugi és bonic i ple de possibilitats, tant per al'esquí de muntanya com per a l'escalada. Després de carregar de nou, ens hem traslladat a l'aeroport de Bérgamo per agafar l'avió de les 20'20h. A les 23'30h erem a casa (quasi tots).

Per itineraris i més informació Club Alpí Italià secció Bérgamo http://www.caibergamo.it/