7 de maig 2007

Piulada de la Vall de Cabanes - Pic del Pinetó 2648 m; 5-6/05/2007

Participants: Marc P., Laura S., Roger M., Manel C., Marina G., Jaume J. i Berta A.

Sortida programada dins del Cicle d'esquiadors de muntanya.

Encara que estiguem al mes de maig i que avui faci una calor d'estiu, aquest cap de setmana ningú ho hauria dit!

Sabíem que la meteo era bastant incerta, però diuen que qui no arrisca no pisca.......i hem decidit mantenir la sortida tal i com l'havíem pensada.

Dissabte tarda-vespre ens endinsem pel bosc encantat de la vall de Cabanes, carregats amb les tendes i fent una bona estona amb els esquís a l'esquena. Al cap d'uns pocs metres després del pont, els esquís ja llisquen per sobre d'una neu força humida i acampem al
costat de l'Estany Negre de Cabanes. El llac ja està desglaçant-se, de manera que no el podrem creuar per anar a fer el Xemeneies. Sopem mentre es fa fosc i fem un bon cremat abans d'anar a dormir, amb havaneres i tot!

Tota la nit ha estat nevant (uns 10 cm) i fent unes bones ratxes de vent, de manera que fa una peresa sortir de la tenda....... Mandregem, pensant que el dia només pot millorar, fins que decidim que més val anar per feina, abans que la cosa empitjori. Quan ja som al camí de
tornada, veiem amb bons ulls el Coll del Pinetó, tot i que el vent decideix bufar amb ganes. Deixem pes al costat d'un pi i ens dirigim en direcció nord, abduïts per una pala nevada (tot i que la neu està difícil). Un cop al coll treiem esquís i pugem a peu per l'aresta oest
que mena al Pic del Pinetó, 2648 m, des d'on entremig dels núvols i la boira descobrim les vistes a Sant Maurici. El vent és cada cop més fort i la boira no ens deixa veure gaire res...... Sort que no hi ha pèrdua: descens de la pala i flanqueig sense perdre massa alçada. Recuperem el
pes perdut i desfem el camí del dia anterior.

Arribem cansats, havent fet més del que ens hauríem pensat quan fèiem temps dins les tendes. La zona ens ha agradat moltíssim, i ens sorprèn el nom de Vall de Cabanes a una zona on tot és natura en estat pur!

Detall de l'itinerari:

Carretera de la Bonaigua (Bosc del Gerdar a mà esquerra; el cotxe es deixa passat el refugi, al primer revolt) 1550 m - Vall de Cabanes - Estany Negre de Cabanes 2200 m - Coll del Pinetó - Pic del Pinetó 2648 m - retorn pel mateix camí.
+/- 1100 m ( +/- 150 m de baixar a acampar a Cabanes), Fàcil (cal anar en compte, segons l'època, amb possibles allaus un cop passat el pont).
Horari: 2 h fins a l'estany, 1.5 h fins al cim, 2 h descens; GPS wikiloc

Meteo i neu: Iso 0 a 2000 m aproximadament. Dissabte tapat i nevada al llarg de la nit i tot el diumenge, amb ratxes fortes de vent. Poc més de 10 cm de neu nova, que en general és força humida. Límit esquiable: 2000 m.

Anècdota: el mapa que portàvem indica que hem pujat la Roca Blanca, però mirant el Vèrtex núm. 182 ens hem adonat de l'error.