28 d’abr. 2008

Gran Tuc de Colomers 2935m

Piulada del Gran Tuc de Colomers (2935) 26 i 27 d'abril del 2008.

Participants: Ramón A., Manel C, Sergi B, Rafa M i Ricard M.
Desnivell: dia 26 +300m, dia 27 +800m -1200m
Dificultat: **/***, S2/S3
Estat de la neu: Molta neu per l'època de l'any, primavera dura al matí, primavera fonda al migdia.

Feia temps que alguns de nosaltres volíem pujar a aquest cim clàssic, així que hem aprofitat també per "estrenar" el nou refugi de Colomers, ubicat a escassos 200m de l'antic.

Hem fet l'aproximació sota un sol imponent i unes temperatures notablement altes, coincidint amb un grup del CE Talaia de Vilanova. Com no pot ser d'una altra manera, hem trobat coneguts i col·legues diversos.

Ens calcem els esquís ben a prop del cotxe a uns 1800m i seguim el camí que mena a l'Estany Major de Colomers, on hi ha la presa i l'antic refugi. Voltem el llac per la dreta fins el nou refugi.

Sobre el nou refugi de Colomers, personalment crec que caldria fer algun comentari, però potser és millor esperar a que facin la temporada d'estiu i el tornem a tastar l'Hivern proper. Això si, el menjar cobreix les expectatives, tres plats i postres !!

Sortim del refugi a les 7'20h, voltant l'estany Major per remuntar un petit coll a l'Est que ens porta a la vall de l'estany Obago, el travessem en diagonal cap a l'Est i enfilem una valleta direcció Sud que passa sota el pic de Ratera i ens du a l'Estany de Ratera 2485m. Situats a l'extrem sud de l'estany hem remuntat cap a l'est per unes pales dretes que ens menen al Portell de Colomers 2730m, un pas estret que no té més dificultat que remuntar els darrers metres a peu.

Del Portell baixem en diagonal cap a l'Oest per anar a buscar un contrafort que ens porta de nou a la carena rocosa. Aquí trobem el collet per on baixarem cap a l'estany de Ratera de Dalt. Des d'aquest punt veiem la pala que puja al coll sud del Tuc de Colomers. Un flanqueig i superem la pala fins el coll sense més dificultat. D'aquí en 50m de desnivell arribem al cim per una ampla pala.

El descens el fem pel coll esmentat abans, segons condicions cal baixar un tram a peu, per amples pales anem enllaçant els diversos llacs fins arribar a l'estany Obago. A partir d'aquí el descens és una combinació de terrenys planers i petits descensos fins arribar a la pista que ens porta al cotxe.

Teniu imatges disponibles a: http://picasaweb.google.es/pasdeguia/GranTucDeColomers