13 de maig 2008

4 DIES PER LA VANOISE

Aprofitant el pont del primer de maig hem fet una escapada a la Vanoise per practicar l’esquí de muntanya.

Vídeo de jcastel6:
Les activitats han estat molt intenses:

- Dia 1: Sortida de casa a les 4’00 AM. Arribada a Val d’Isère i pujada amb esquís fins al refugi de Fond des Fours (2.537 m). Magnífic refugi, gairebé colgat per la neu.
- Dia 2: De matinada sortim en direcció als cims. Comencem fent la Pointe Sud de Bézin (3.061 m). Després pugem l’altra punta: Pointe Nord du Bézin (3.026 m). Després, sense pells, baixem esquiant fins a un estany gelat situat sota del coll des Fours. Remuntem el coll, novament amb pells, i per la carena arribem a la Pointe des Fours (3.072 m). Baixem esquiant per una gran pala fins al refugi.
- Dia 3: Novament sortim de matinada. Arribem al cim de la Pointe Méan Martin (3.330 m). La gelera està totalment coberta per un gruix de neu important i, per tant, no cal prendre les precaucions típiques dels glaciars. Baixem esquiant fins situar-nos sota el coll de Méan Martin. Després remuntem fins al cim de l’Aiguille de Méan Martin (3.278 m). La baixada, per l’altra banda, ens dóna una nova oportunitat de gaudir d’unes condicions de neu excel·lents. Baixem fins al refugi de la Femma (2.352 m).
- Dia 4: Sortim encara més aviat, ja que avui mateix hem de retornar a casa. Pugem a la Pointe de la Sana (3.436 m), per la seva gran pala. Des del cim gaudim d’una panoràmica molt extensa: Mont Blanc, Gran Paradiso, Ècrins ... i en primer terme la Grande Casse i la Grande Motte, a més dels cims del dia anterior, la punta i l’agulla de Méan Martin i les Pointes du Chatelard. Després, una magnífica esquiada (excepte el tram final ...) fins al punt de partida i retorn a casa.

Luis Javier, Josep Rafel A., Joan C. i Joan Y.

Podeu veure un àlbum de fotos de la sortida aquí: