17 de març 2009

Pic de Coma d’Or (2820m) i Pic de Pedrons (2715m) - 14 i 15/03/2009

Pic de Coma d’Or (2820m)
Travessa Porte-presa de Lanós- Portella de Lanós- Pic de Coma d’Or- Coma d’en Garcia-Col de Puimorens-Porte

14 Març 09
Temps total:8h 30m
Temps esqui: 5h 30m 4h 30m pujada 1h baixada
Desnivell : 1360m
Punt de sortida: càmping Riviere a Porte (1610m)
Dificultat: PD * ,S2
itinerari d’ascens molt llarg i entretingut en la zona del bosc sobretot a partir de la cruïlla a l’Estany de Fontviva on trobem 2 trams amb poca neu on cal descalçar-nos els esquis. Itinerari no aconsellable amb neu mes escassa ni en sentit contrari.

Itinerari d’ascens: sortim del aparcament del càmping de Porte, amb esquis als peus,seguint la pista principal de la vall. Bona innivació. Anem pel vessant nord de la vall. Seguim un PR marques taronges que un cop arribats a la cruïlla de l’Estany de Fontviva va deixant progressivament el rec principal de la vall per enfilar-se pel vessant nord i guanyar primer un refugi i desprès unes barraques en runes abans de plantar-nos al replà que hi ha sota la presa de Lanós. A partir d’aquí seguim en direcció oest cap a la Portella de Lanós, ens decanten cap al nord deixant la vall i enfilant-nos per una ampla canal que ens permet guanyar la carena per sobre de la Portella. A partir d’aquí seguim cap al nord pel vessant sud del Coma d’Or guanyant la punta del Cortal Russo; des de aquí seguim amb els esquis a la motxilla per la carena sense neu doncs la neu esta molt transformada (fa una calor bestial!). A 2/4 de 4 guanyem el Coma d’Or en un ambient de total solitud fent un últim tram amb els esquis als peus. Només ens em trobat a dos esquiadors (.... en Xavi Martí i l’amic Josep Mª que ens han obert camí fins a la presa de Lanós i han continuat cap al Carlit (a veure si s’ha deixat fer!) sort em tingut de la seva traça!)

Itinerari de descens: el clàssic pel collet de la Coma d’en Garcia i la coma fins al coll de Puimorens, creuem la carretera i seguim per les pistes que porten a la base de l’estació d’esquí de Porte-Puimorens que ja és tancada quan nosaltres hi llisquem. Tot i l’hora baixem amb una bona neu primavera.

Pic de Pedrons (2715m)
15 Març 09
Temps total: 4h (45’ al cim!)
Temps esqui: 2h15 pujada 30m baixada
Desnivell: 840m
Punt de sortida: aparcament al pas fronterer (1875m)
Dificultat: PD * S2-S3

Per compensar i recuperar l’esforç d’ahir escollim l’itinerari clàssic al Pic de Pedrons(it 34 Longàs-Faura 150) molt bona innivació i condicions de meteo excel•lents.
Per baixar escollim la pala que surt del coll en direcció E inicialment i N tot seguit. Encara la trobem amb bona neu primavera molt disfrutona, un cop al fons de la coma la neu ja esta molt transformada i poc esquiable, ens em entretingut massa al cim mirant com un trio baixaven per una interessant canal que surt des de la primera punta del Pedrons en direcció SE.