31 de març 2009

Dificultat: PD * S2

Temps total: 21/03:
3’30 h. 22/03: 6 h.
Punt de sortida: Coll de Pimorent (1920 m.) Cel seré amb vent fluix de nord, amb algunes ràfegues fortes. Sortim passades les 11 h. Enfilem la Coma d’en Garcia fins a la portella del mateix nom (2534 m.). Tota la pujada amb neu molt dura. Les pales del coll es feien millor amb ganivetes, però sense també vaig pujar. El Coma d’Or es veia força ventat i desproveït de neu. Calia buscar l’itinerari. Uns que en baixen ens fan desistir de fer-lo, pel mal estat de la neu i de l’itinerari. “Cap interès” diu el més veterà. Baixem cap el refugi de Besines, tot resseguint el torrent fins a l’alçada del bosc clar on comencem un llarg flanqueig sota el Puig Pedrós per baixar fins el torrent sota els peus del refugi (2050 m.). Posem pells per remuntar els 50 m. de pujada fins el refugi (2104 m.). 3 i ½ des de la sortida

Com sempre hi trobem una excel·lent acollida dels guardes Jean Claude i Dominique i un sopar copiós que compartim amb el company Jordi L. i en Chopo. L’endemà ens conviden a anar amb ells al Puig de Lanós.

Sortim a 2/4 de 8., baixem fins el torrent i posem pells (2050 m.). Remuntem tota la Coma d’Anyell pel llit del torrent fins el coll del mateix nom (2455 m.). La neu molt abundant i dura amb alguna clapa de pols. Del coll pugem al pic (2660 m.) per una pala ampla i franca. Vista esplèndida. D’est a sud: cap a la Grava, Carlit, l’estany de Lanós al peus, Besinelles, Puig Pedrós i Coma d’Or. Al nord davant nostre, el Pic de l’Estany Faury i l’Esquena d’Ase. Cap a ponent la Val de Besines i les muntanyes d’Hospitalet i d’Andorra.

Baixada fins el coll i del coll pel primer tram de torrent de l’Anyell i després decantant-nos cap a l’esquerre (sud) pel bosc esclarissat fins a trobar el torrent de les Besinelles que baixa de la Portella de Lanós. A 2100 m. posem pells i comencem novament el flanqueig per sota el Puig Pedrós fins anar a trobar el torrent que baixa del coll d’en Garcia que resseguim fins el coll (2534 m.), amb neu molt dura i trossos de gel a la part final, degut al fred vent que hi toca. Al coll traiem pells i baixem fins el Coll de Pimorent (1920 m.), amb neu igualment dura, on arribem a 2/4 de 2.

Josep S., Lluís C. I Chopo amb raquetes.