14 d’abr. 2009

Pic de Cuneille (2.728m)

Components: Ernest A. i Manel B.
Desnivell: +/- 1.080m
Orientació: N, NO
Dificultat: **, S3
Meteo: Cel tapat, alguna boira, alguna nevada però visibilitat acceptable
Neu: Capa de neu nova humida fins als 2.000m de 30-40cm més capa de 10-15cm neu pols seca.

Aprofitant les importants nevades del divendres i el dissabte sant, anem a la zona del Pic Augas buscant un nou itinerari. Sortim de l'antiga duana francesa segons l'itinerari del Pic Augas, tot amb els esquís als peus, fins a la cabana Cortal de Prat.

Des d'aquí veiem que el Pic Augas està molt a propo i decidim intentar pujar al Pic de Cuneille. Per això anirem a buscar el llom que baixa des del cim en direcció N-NO ja que es veu un itinerari força segur per la quantitat de neu caiguda. Pugem enmig d'un bosc esclarissat força dret i obrint una traça molt profunda:

Quan s'acaba el bosc seguim la carena que és força ampla i sostinguda fins al cim. Tot i que la pala N ens tempta, no creiem que sigui el dia per tastar-la i decidim fer el descens directe per un torrent que hem creuat a la pujada i que mena directament al punt de partida. Amb la quantitat de neu que hi ha no presenta més problemes que el tram final abanas de sortir a la traça de pujada on hem de travessar una zona de bedolls força tupida.

Si que la recordo sostinguda (quan vam ser a l'Augàs, a principi de temporada ja ens el vam mirar, i a la piulada de llavors hi ha una foto on es veu). Estrany que no estigui a gaires guies aquest pic...