5 de maig 2009

Pic de Comaminyana, 2619 m - Pic Norís, 2820 m, 2-3/5/2009

Pep i Albert

Aquest cap de setmana vam tornar a calçar, després d'un període d'inactivitat obligat.Pic de Comaminyana, Pic d'Obacs o (Aubacs)...alguns dels cims oblidats de l'alta Ribagorça, solitaris, desconeguts i davant de cims amb més renom i alçada.

Sortim ben d'hora just abans d'arribar a la planta embotelladora creuem el riu per un pont de fusta i prenem el camí que puja directament pel Barranc de la Montanyeta. Esquís a l'esquena fins que el bosc s'aclareix i una mica per sobre d'una borda, on conflueix el Barranc de Comaminyana calcem. D'aquí progressem cap al Pletiu de l'Orri i els clots de Berillo, d'on ja es divisen el tàndem Comaminyana i Obacs.

L'ascens final el fem passant pel Clot del Mont arribant al cim abans de migdia. Del cim amb un lleuger ventet del Nord fem les fotografies de rigor i ràpidament iniciem el descens per evitar transformacions excessives de la neu. El descens per un pendent atractiu pel vessant nord S3, gaudim de la neu caiguda dijous a la nit, tot escorant-nos cap al Coll del Mont. Des del Coll ens llencem cap al Barranc de Comaminyana, que rep major insolació per la seva orientació, però l'hora del descens encara ens permet trobar una neu amb prou condicions. Tot baixant ens adonem que no estem sols, una comunitat de Marmotes ens observa, senyal inequívoc que la primavera és ben viva.

Aprofitem el darrer tram del Barranc per una canaleta on les allaus ja han fet de les seves enllaçant de nou amb el camí de pujada ara en sentit descendent.

Durada: 5 hores
Risc d'allaus 3
Desnivell:1200 m

Pic Norís, 2820 m , 3/5/2009
Aquest diumenge passat vam optar per un clàssic, el Norís, que ens va oferir una molt bona jornada d'esquí. Calcem una mica per sobre del Pla de la Selva i ja no descalcem fins al cim.
Tot l'ascens el fem per la ruta clàssica. Pujant ens reagrupem amb altres esquiadors. Al migdia som al cim. El descens de la primer pala amb neu flonja tremenda, per esdevenir més dura fins l'estany d'Aixeus on hi arribem per un dels tubs que hi desemboquen directament. Estany d'Aixeus avall la neu esdeve transformada un parell de dits fins a retrobar la pista i d'aqui fins al Pla de la Selva.

L'inconfundible 'Lo Sentinella 'als peus penúltima foto. El tub que desemboca a l'estany d'Aixeus (darrera foto)

me l'apunto!!!!

A la sortida del Norís dius:
"Pujant ens reagrupem amb altres esquiadors".
Jo era un dels esquiadors reagrupats.
Voldria guardar les fotos que hi ha penjades, però sols se'n obre una.

Si ho arregles estaria bé.

Agustí Tió
atio@apabcn.cat

Agustí, t´he enviat l'email de l'Albert per si ell hi pot fer alguna cosa.

Això de les fotos és un misteri per mi, i segurament un tema de configuració: quan les penjo amb Mozzila, després es poden ampliar i descarregar, però quan ho faig amb Chrome o Windows no hi ha manera!!! Ja buscaré un moment per entendre que passa. Bon estiu.

albert ha dit...

T'acabo d'enviar les fotografies Agustí. Una salutació.