3 de maig 2009

Pic de Girantes 2088m, 2/05/2009

Des del Port de Lers, 1517m (Arièja).
Aquest capdesetmana llarg hem estat en família a l'Arièja, a Goulier, a la recomanada per pasdeguia Gîte d'Endron.
+/-600m; F,*, S2; 2-3h en total; GPS wikiloc. Matí ennuvolat, aclarint-se. Neu humida.
(no he fet la traça sol)

Dissabte de matinada plou i canvio de plans, no fa dia per grans gestes. Agafo el cotxe per fer temps esperant que les primeres llums s'emportin els núvols.

Enfilo l'estreta carretera que puja de Vicdessos al Port de Lers: desperto un parell de cérvols i una guineu fuig per la primera pala de neu que trobo. Passo de llarg, però em trobo el Coll d'Agnes (1570m) tancat per la neu (volia agafar el GR10 que porta al Coll de Saleix i d'aquí anar al Ròi de Bassiès pel llom N...).
(Circ de l'Escale i Pics Ròi de Bassiès i de Bellcaire des del cim)

Torno al Port de Lers i obro el mapa: cap al Trois Seigneurs per l'aresta SO o per l'estany d'Arbu, és S i s'ha de caminar estona... i cap al N que hi ha neu a peu de cotxe? Hi ha marcat un camí que enllaça amb el Coll de Saleix fent el Pic de Girantes... M'acabo de decidir comentant la jugada amb una parella que arriba tan perduda com jo. Som-hi! Trobem el camí que voreja la muntanya per l'oest passant per un bosc esclarissat. Després cal anar a buscar un pas a una mena de coll a 1800m per uns tubets molt bonics i que les allaus encara no han escombrat ( sí, en canvi, els pendents més drets que baixen del cim).

(allaus per tot arreu i vistes cap al Mont Béas, de només 1903m, però farcit de neu)

Finalment s'arriba al llom i a la darrera pala molt suau, i que sembla un mató (tinc la sensació que sota els peus hi ha 10m de neu, i només som a 2000m!).
Neu bona els primers 150m, i molt humida després (a prop d'arribar al cotxe cada viratge provoca una purga).

Al port un altre senyal de la primavera, molts ciclistes!

lluís ha dit...

Veig que ets un enamorat de l'Arièja, no m'estranya! És un terreny poc conegut i sempre amaga algun racó bonic.

... si, m'encanta i quan més m'ho miro des de dalt d'un cim o sobre un mapa més itineraris m'imagino. Val la pena consultar la guia de publicacions de l'abadia de Montserrat de Manel Broch i Eduard Martin (Pica d'Estats): a part dels clàssics algun any hem seguit la pujada a Broate o al Ròi de Basiès des de l'Artiga... i queden pendents per mi els Puntussan i molts altres. Al veí Couserans també hi ha, a part del Valier, racons per perdre-s'hi un cap de setmana d'hivern amb neu a cotes baixes... i no és tant lluny!

david terradas ha dit...

Ondia! fa tant de temps que no veig al Bernat ni a la famili que aviat ni el reconeixere....Quina carrera ha escollit (no trobo linterrogant en akest ordinador de laeroport...marxo a Palma)