24 de maig 2010

Cotiella (2912 m) per Lavasar

Diumenge 23 de maig de 2010

Refugi forestal de Lavasar (1928 m)- barranc de Lavasar- Collado de la Ribereta - Collado de la Pala del Puerto (2607 m) - vall de la Era de las Brujas - Colladeta - Cotiella (2912 m). Descens pel mateix itinerari

7h30 incloent parades, ±1415 m , **

Dissabte a la tarda, prenem la pista de Saravillo a collado del Ibón, on es troba el refugi forestal de Lavasar (1.928 m), només disposa de taula, banc i llar de foc. Abans de sopar ens acostem a l'Ibón de la Basa de la Mora, indret de gran bellesa, però en lloc de la llum de la posta de sol ens rep una curta pluja de tarda de primavera.

A les sis del matí comencem a caminar, remuntem el barranc de Lavasar i calcem esquís al cap d'una hora, ja per sobre del bosc, per sobre de la cota 2200. Passem de llarg les Agujas de Lavasar en direcció al Collado de la Ribereta i creuem en direcció el Collado de la Pala del Puerto. Per superar-lo cal fer un llarg flanqueig en pendent, ple de purgues, amb cicatrius d'allaus i cornises per sobre.

Baixem uns dos-cents metres per la vall de la Era de las Brujas i comencem la darrera pujada, cap a la Colladeta (2.714 m) i la pala final del cim del Cotiella. Arribats al cim els núvols rodejen el massís i no gaudim de les vistes que esperavem, però fa un bon sol.

A la magnífica pala somital hi trobem encara neu una mica dura, que es va estovant a mida que perdem alçada. Al punt on cal tornar a posar pells, la neu ja s'ha transformat molt. Remuntem el Collado de la Pala del Puerto i repetim el flanqueig amb neu molt estovada pel sol.

A partir d'aquí ja trobem neu primavera, passem de nou per sota les agulles i baixem la darrera pala fins que s'acaba la neu i a caminar de nou. Uns acaben la temporada avui mateix i l'altre encara no ho sap, ja veurem...

Gemma, Santi i Jordi

Bones traces de primavera i bon estiu!

Gràcies per allargar la temporada; amb piulades com aquesta i la de les Maladetes es farà més curt l'estiu... Jordi, abans d'aquestes calorades potser hauries trobat algun regueró de neu extrem a les agulles de Lavasar... bones traces!

Montse ha dit...

Ooooh, sí que es veu ben xulo i espectacular el Cotiella. Jo m'apunto a fer la volta al massís la propera temporada si en tenim ocasió!

Enhorabona a tots per l'ascensió!