5 de febr. 2011

Pic de Noucreus (2.799 m)

Les previsions meteorològiques eren excepcionalment bones; s'esperava un dia radiant amb el sol garantit. Sabíem que hi havia poca neu però segons la web de l'estació d'esquí de Núria hi havia 80 cm de neu. També sabíem que els gruixos de neu que donen les estacions d'esquí s'han de multiplicar per un factor corrector que oscil·la entre 0'01 i 0'25 però avui la muntanya estava ben pelada. Tot i això, una vegada més, hem tingut sort i la vall de Noucreus tenia prou neu per arribar fins al coll amb els esquís als peus i fins i tot per fer una bona esquiada de baixada. Hem agafat el primer cremallera i, després d'esmorzar a l'estació de Núria, hem iniciat l'ascensió. A la muntanya hi havia molt poca neu i estava plena de pedres però al fons de la vall s'havia acumulat la neu ventada dels cims i això ens ha permès pujar sense problemes per aquesta petita autovia de muntanya. Ben aviat hem arribat al coll de Noucreus i, tal com ja sabíem, la carena estava ventada i gairebé sense neu. Hem deixat els esquís al coll i hem pujat a l'immediat Pic de la Fossa del Gegant (2.801 m). El dia era claríssim i el panorama impressionant; al davant teníem la cara nord del Pic de l'Infern i la vall de Carançà i al sud la vista arribava fins a Montserrat. Hem fet la foto panoràmica, hem retornat al coll i hem començat a carenar en direcció al segon cim del dia. Caminant per la carena, pràcticament sense neu, hem arribat al Pic de Noucreus (2.799 m). Teníem previst continuar fins al Pic de Noufonts i baixar per l'altra vall però la poca neu que es veia ens ha decidit a baixar per la vall de Noucreus on, si més no, teníem garantida l'esquiada fins a Núria. Hem tornat enrere, hem recollit els esquís i hem baixat, amb bona neu, per la vall de Noucreus fins a Núria. Després d'aquesta sortida està clar que hem de penjar els esquís fins que caigui una bona nevada perquè les condicions actuals no permeten fer gairebé cap ascensió amb esquís.
Podeu veure l'àlbum de fotos clicant sobre la imatge que il·lustra aquesta entrada del blog. La pel·licula està en fase d'edició i ben aviat es publicarà aquí.

Interessant i ben trobat sense masses kilometrades. Això que dius de trobar neu al fons de la vall, em sona. Com a curiositat, condicions fins i tot pitjors fa exactament 16 anys, el 4 de febrer del 95:

Blog de Muntanya ha dit...

Efectivament, les condicions de l'any 95 eren realment pitjors. Molta pedra i poca neu. Em sembla que aquesta temporada no serà tan bona com l'anterior.