11 d’oct. 2012

Mount Hutt (2185m) 18-9-2012

Primer d'una serie de piulades d'esquí de muntanya a l'altre banda del món. Vaig arribar a Nova Zelanda el diumenge i el dilluns ja trobava algú per anar a una estació d'esquí propera. Primer contacte amb la neu a l'Estació de Mt Hutt i primers objectius a la vista. De moment sense cotxe trobo la web snowpool.com que enllaça gent que vol compartir vehicle per anar a la neu. Fantàstica. Be el dimarts18 ja em poso les pells de nou al a zona de Mt Hutt.

Dificultat ***, S3
Desnivell: 1800m

Em poso les pells al peu de l'estació a 1650m i pujo per fora de les pistes fins a la part alta de l'estació a 2081m. Paso per la garita els pisters a on tenen un llibre per què tothom que surt a fer esqui de muntanya s'apunti i posi la matrícula del seu cotxe de manera que si quan tanquen queda un cotxe saben de qui es. Allà em trobo amb en Tom, amb qui he vingut des de Christchurch fent dit, que baixarà amb mi la primera pala fins a un coll en direcció sud, remuntem uns 50 metres i ens tirem per la vessant W fins a 1400m.

Bona pendent i magnifica neu, 2-4 cm de neu escalfada pel sol que rellisca sobre una base de neu dura. La "corn snow de new zealand". Tom torna amb raquetes a l'estació i jo remonto fins a la carena i la ressegueixo fins a l'avant cim. Em vaig acostumant a la neu, a les seves orientacions diferents que a l'hemisferi nord, a les cornises, a la seva rapida trasnformació a mesura que passa el dia.
canal SE
cim sud des del cim nord
A l'avant cim pujo amb dificultats per una vessant SW que encara no li ha  donat el sol, dubto si treure esquis i posar grampons però al final fent servir més el cantell que la pell aconsegueixo superar els 100m de desnivell fins al cim planer a 2185m. Unes fotos i vaig a buscar una canal dreta orientada cap a SE que ja s'ha escalfat prou. Magnific, la pendent forta ja s'ha acabat però no puc parar fins que s'acaba la neu a 1500m apa posa pells i torna a pujar a 2060. Això serà un continuo en aquests dies a Nova Zelanda. Magnific ambient i solitud, sembla mentida que l'estació d'esquí estigui a l'altre banda. Quan arribo al cim ja esta tancada i baixo tranquil.lament sense ningú a les pistes.
Cara nord del cim sud, part alta de les pistes per l'altre banda
Teniu més fotos a:

https://picasaweb.google.com/110876417149029637632/MtHutt




XaviF.




1 comentari:

Morroi ha dit...

Preciosa aventura! Quina enveja... en volem més!

Morroi