9 de des. 2012

Piulada del tren a Davos - 4 a 9/12/2012

Sergi, Roger, David, Carles, Yann, Greg, Elena, Anna, Pep, JoanManuel, Manel, Glòria, Ricard i Jaume

i el vídeo del Carles:

Un any més la sortida en tren ha estat possible, i aquest cop sí, a Davos! Bona fórmula per visitar aquesta zona que ens queda tant lluny i cara si no s'hi va en grup, i ja complert tot el 'cupo' de fred de l'any! Tot plegat amb l'encant del 'trenllit' a l'anada i la tornada ràpida amb avió.
(la foto de la parelleta és del Pep)
Resum de l'activitat
Dimarts 4 de desembre de 2012: tren de BCN a Zürich.
A les 19:25 agafem el penúltim tren-llit que va cap a Suïssa. Al 2013 ja no hi haurà aquest servei, així que fem el sopar i copes de rigor per agafar la llitera ben plana.

Dimecres 5 de desembre: tren de Zürich a Davos i foquejada per Parsenn.
Arribem a Davos a quarts de 2 i com que fa solet aprofitem per remuntar un tros de la pista de Parsenn, suficient per fer el primer gran descens en neu pols. La temperatura és força graus sota zero i no pujarà dels -6 cap dia.

Dijous 6 de desembre: esquiades a Parsenn i Jackobshorn. Itinerari de descens fora pista sota el Tällihorn cap a la vall de Sertig i remuntada amb pells fins a Jackobshorn. Dia molt fred i variable amb nevades i clarianes. El salvem amb bones baixades i un itinerari de descens ben bucòlic.

Divendres 7 de desembre: intent de Mederger Flue 2674m.
Ens quedem a la punta 2500 de l'Strella (+/-1000m; F, **; 4h). Finestra de sol al matí i itinerari molt bonic sortin amb esquís des de l'alberg (1600m) mateix per un camí que ens porta a Schatxalp (1861m, estació superior de funicular, hotel i restaurant).

Des d'aquest punt, un guia local ens fa la feina d'obrir traça fonda per un recorregut que s'allunya de les pistes.

El dia es va tapant i quan som a la carena ja no és recomenable continuar cap al nostra objectiu original, i ens conformem resseguint la carena fins l'antena del punt més alt. Fugim de la nevada que s'acosta amb un descens que torna a ser en neu pols i fonda.

Quan arribem a Davos, esquís als peus, ja torna a nevar i rematem el dia amb gastronomia local, birres, i un bany termal a la neu a Eua-la-la que ens deixa com a nous.

Dissabte 8 de desembre: Büelenhorn 2512m, en travessa cap a Träjen (+/-1100m; F, **; 5h)
Dia intens d'esquí de muntanya amb bonic recorregut, satisfacció pel cim i descens complex, amb pedres i plaques molt fràgils a la part alta i bona neu per sota els 2100m.

Toca creuar tot el poble cap a la vall de Dischmabach i remuntar ja amb esquís una pista que s'enfila a In den Büelen. La pista es converteix en senders, que perdem i decidim tirar pel dret cap al llom que ens porta al cim. Cal superar alguns esglaons per passos estrets i arribem al cim quan afluixa la nevada i apareix alguna clariana.

En el descens ens la juguem per la via directa, i toca triar bé ja que hi ha plaques. Per sort (per les plaques, no pels esquís...) el gruix no és notable i rasquem força. Mes a baix el descens torna a ser bo fins el fons de la vall. Hi arribem ràpidament i desfem la pista remant fins la parada de bus (gratuït amb la tarjeta d'hostes) que ens porta al centre.

Són quarts de tres i aprofitem que tenim els remuntadors gratuïts per enfilar-nos de cop 1100 m fins el Weissfluhjock per fer unes baixades més (alguns rematen el dia als banys termals).

Diumenge 9 de desembre: esquiades a Parsenn.
Matí radiant i fred que acabarà ennuvolant-se. Només hi ha temps per fer unes baixades a les pistes, fins quarts de 12. Després trens a Zürich (el canvi de 6 min a Lanquart és la darrera proba superada del viatge!) i a les 18 vol cap a BCN on hem arribat fa una estona, força contents després d'haver aprofitat els dies tot i les condicions adverses.

Neu i meteo
La meteo no ha estat gaire bona, especialment pel fred (-16 a cotes altes, amb vent). Ha anat nevant però també hem tingut estones de sol i clarianes. La neu pols i seca, amb gruixos de no més de 60 cm, sovint sense base, però només hem rascat un dels dies i en cota alta. Precisament aquest dia (dissabte) les plaques eren molt fràgils i per sort ni massa extenses ni gruixudes.

Allotjament
A l'alberg de joventut de Davos, pràcticament sols els dos primers dies i amb més aglomeració el capdesetmana. A destacar el buffet lliure d'esmorzar i els sopars bons i abundants. En aquesta època, amb l'allotjament està inclòs forma gratuïta l'accés als remuntadors i al transport de bus de la ciutat. Molts serveis i a preus raonables: piscina termal exterior (9CHF), pista degel, ...

Bibliografia
"Rund um Davos - 50 Skitouren" de Rudolf und Siegrun Weiss (ROTHER)
Mapa: Prättigau 1:50.000 (248S Skitourenkarte)

I l'any vinent haurem de buscar trens alternatius als d'Elipsos, a qui donem les gràcies per les tres edicions de tren que hem fet. Bones traces!

Manel!!!! pallasso!!!! hehehe....
quasi he esquiat i tot, amb el vídeo.... feliç virtualment!!!
per Nadal jo també ;)

Joan Manuel ha dit...

Una forta abraçada per a tots, gràcies pel vostre tarannà i la vostra amistat. Gràcies Jaume!!

Gràcies a tots pel bon ambient d'aquests dies, immillorable¡¡ Des d'aquí vull desitjar un profitós Nadal a les meves bambes, quasi noves, que a hores d'ara deuen trepitjar territoris llunyans per mi desconeguts ;-) Us trobaré a faltar aquests dies..., bambes i companys¡¡¡

Dies de molta neu i molt, molt, molt de FRED, que amb la bona campanyia de tots s'ha fet de molt bon portar. Gràcies a tots
I a l'organitzador un 10!! tot ha anat clavat, fins els 6 minuts de canvi de trens, ufff!
Una abraçada a tots

Unknown ha dit...

Ai deu meu!!! El meu cap s’ha quedat a Davos. Que dur tornar a la realitat després d’uns dies inoblidables.
Moltes gràcies a tots i molt especialment al Jaume per, una vegada més, l’excel.lent organització de la tercera edició del tren. Jo aquests dies també us trobaré a faltar!!!
Fins molt aviat companys/es.

Samuel ha dit...

Carai!

Cada any puja un grau la qualitat! Banys termals!!!

Llegint la piulada gairebé hi hem traslladat l'ànima a Davos! Tots els ingredients, tren, neu pols i bona companyia, com heu disfrutat!

Records a tots!!
Gemma i Samuel

Reiterò els agraiments a tots i en especial a Jaume per la fantàstica organització i el fenomenal video.
Quin resum més xulo !
Us trobaré a faltar aquest Nadal !! Una abraçada !!

Carles

Yann ha dit...

Si!!! sin ninguna duda : el Tren Cegesqui es 1000 veces mejor que cualquier AVE : tanto por su destinación que por sus pasajeros y su "capitán de bordo". Gracies a tots, Gracies al Jaume.
Yann

Ep, gràcies a vosaltres!
Si les soles dels esquís xerressin no estaríem tan contents... l'amic Büelenhorn ens va deixar algun record! sort dels altres dies. Per cert, la punta del nas encara està sensible: duraran uns dies les sensacions de fred i neu pols!!! i al 2013 reinventarem el tren! gràcies