1 d’abr. 2013

Pic d'Anie des de Lescun pel refugi Laberouat

Dificultat: +/- 1100, S2-S3, AD+
La segona crida ha estat la bona, desafiant una mica les previsions de les meteos que marcaven de tot, hem decidit provar sort. I l'hem tingut.

Deixem els cotxes al refugi de Laberouat (1442) i sortim ja amb els esquis als peus, tot seguint les marques del GR-10
la vista que es comença a veure ja ens intueix que seran magnífiques.
El sol fa la seva feina, hem entrat a la primavera i comença a escalfar de valent, anem guanyant alçada
arribem a la Cabana du Cap de la Baitch, son 1/4 de 10 i el sol es deixa sentit
Arribem tot just al peu de l'Anie, per la seva cara NE, l'excés de neu recomana, pujar el darrer tram amb grampons no ens ho pensem dues vegades, es fa mes curt del que esperava, arribem al cim per l'aresta

Gaudim de les vistes mentre anem arribant i tots.
Des del cim tots es veu ben blanc per tot arreu.
Els descens els fem per la cara sud del cim, la neu estava bona, anem voltant-lo , tot flanquejant cap a la dreta fins retrobar el Col d'Anie i anar a buscar el camí de pujada.
Després de fer un tram de boscar, el darrer tram el fem amb pells, per avançar dels repetjons i repetjonets fins al refugi.
Ens aturem al La Maison de la Montagne on hem passat la nit a fer una cerveseta,
i l'endemà ens esperava el Petrechema

Hi vam anar: Oriol, Manolo, Roser, Pep, Jordi, Enric i Anna

Montse ha dit...

Enhorabona! Només he estat un cop al Pic d'Anie, una tardor fa dos anys, a peu però ja amb una mica de neu. Quines ganes que tinc d'esquiar-hi! Ah, una curiositat, Pic d'Anie en basc es diu Auñamendi que vol dir muntanya del cabrit.